Minggu, 15 Januari 2012


Cerita yang jarang-jarang Anak Melayu tahu...Kisah Almarhum Tungku Abdul Rahman Putra Al Haj menanggis untuk MERDEKA...Tunku berkata "Saya nak pi London, UMNO takdak duit, saya pun takdak duit, saya nak jual Istana tapi Ayahnda dok murka, Ayahnda dok suruh saya jadi Raja, saya tak mau...saya nak jadi Pemimpin UMNO, nak bagi Malaya MERDEKA, nak selamat kan Melayu Bangsa kita"...Bonda Toh Sri Rahmah memberitahu, ketika menyebut " Tak dak Duit" airmata Tunku bercucuran membasahi pipinya...dan Bonda turut menangis sambil memeluknya... Ya Allah Selamat kan Bangsa Ku, Bangsa Melayu.


Mandat dan wadah perlu dijaga yang tinggal hanyalah kuasa....Itupun nasib baik ada cerdik pandai Anak Raja. Terima Kasih-Tuanku Abdul Rahman dan kawan-kawanya... Disiapkan Perlembagaan untuk jaga Bangsa....bila dah Merdeka, KITA lah yang kena sambung segalanya....Perlu diingat hilang Kuasa Melayu, hilanglah Kuasa Raja....Natijahnya.. MEREMPAT lah kita semua....Ya Allah Selamatkan Bangsa Melayu....!!!

Ini Tanah Ku ...Tanah Melayu!!!

Tanah Air Ku

CERAMAH NADIA

Bidaah...

alhamdulillah.. aku betul2 seronok dengar pak Syeikh ni bagi ceramah..aku teringin bangaat nak jadi anak murid dia..Ya Allah, p'mudahkanlah aku dlm menuntut ilmu. Amiin!